B1 > B2 versioinnit

Teemme lähinnä vanhempiin IKARUS C42B (C/CS) koneisiin Uuden Ilmailulain ja AIR M5-10 mukaisia maksimi lentoonlähtömassan (MTOM) korotuksia Comco-Ikarus tehtaan TB-42-023/4-2020 määräyksen mukaisesti.  Eli nostamme vanhan ennen 2021 olevan koneen (nykyisin luokka UL-B1) uuteen UL-B2 luokkaan.

Koska Ikarus on rakenteeltaan "Mekano" - tyyppinen jossa kaikki sekä rungon että kuoren osat ovat kätevästi vaihdettavia tai korjattavia niin jokaiseen suoritamme samalla seuraavia konetta parantavia toimenpiteitä:

- puramme riittävästi kunnon puhdistusta ja tarkastamista varten
- tarpeen mukaan vaihdamme tai korjaamme kuluneet osat (moottorin, porkurin, alumiini osat, lasi/hiilikuitu osat, siipikankaat, avioniikan, sisustuksen, jarru järjestelmät ja renkaat.
- asennamme Comco-Ikarus tehtaan MTOM korotukseen tarkoitetun sarjan vaaditulla tavalla sekä laadimme tarvittavat dokumentit
- myönämme Tehtaan auktorisoimana Traficomin vaatiman Vaatimuksenmukaisuus todistuksen (Certificato of Conformity) sekä yksilöimme lentokäsikirjan.
- lisäksi voimme asentaa  tehtaan vuosien saatossa tekemät rakenne uudistukset ja/tai saataville tulleita lisätarvikkeita (suurempi mittaritaulu, kidukset varoitusvaloin, paksummat optiset polttoaineita kestävät tuuli ja ovilasit ym)

Asiakkaat voivat valita omiin koneisiinsa halutunlaiset uudistuksen.  Nämäkin on kätevintä toteuttaa tarjoamme talvisäilytyksen ohessa ja samalla hoitaa lentokelpoisuuteen huoltoihin ja aikavalvontaan kuuluvat toimenpiteet ja luonnollisesti lopputarkastukset sekä vahaukset.